9
اسفند
1392
مولف:
مهرداد نوروزی
/
دسته:
دسته بندی نشده
/
رتبه دهید:
هر دانش آموز باید براساس توانایی ها،نیازها،امکانات شخصی و محیطی برای خود برنامه ای مناسب و
واقع بینانه ای را در طول سال طرح ریزی نماید. در یک برنامه درسی خوب دانش آموز باید بتواند
توانایی ها و پیشرفت های را که در طی مطالعه کسب کرده و ببینید و همچنین به نقاط قوت وضعف
خود پی ببرد.تا طبق آن عمل کند یعنی ضعف های خود را از بین برده و نقاط قوت خود را بیشتر
تقویت کند.تشخیص میزان ساعات مطالعه افراد به شرایط فرد بستگی دارد و خود او و والدین باید
تشخیص دهند که چقدر باید بخواند،استراحت کند و یا به کارهای دیگرش بپردازد در واقع با توجه به
شناختی که هر شخص از خود دارد می تواند بهترین برنامه را با استفاده از دفتر برنامه ریزی به
کمک مشاور و والدین برای خود تدوین کند.اولین گام در چگونگی استفاده ار دفتر برنامه ریزی
درسی احساس نیاز و ضرورت آن است.یعنی اگر دانش آموزی به این نتیجه رسیده باشد که برای
پیشرفت درسی و رسیدن به اهداف آموزشی خود حتما باید برنامه ریزی داشته باشد آن وقت است
که با دفتر برنامه ریزی به طور جدٌی برخورد خواهد کرد در این صورت است که اولین گام محکم را
برای برنامه ریزی برداشته است دومین گام این است که هر دانش آموز باید بداند زمانی که حجم کار
زیاد و وقت اندک،جهت استفاده بهینه از زمان نیاز به یک سازمان دهی درسی دارد تا از حداقل زمان
حداکثر بهره را ببرد.
یک برنامه 24 ساعته دانش آموز شامل :
کلاس و مدرسه حداقل 7 ساعت
درس و مطالعه حداقل 3 ساعت
استراحت و تفریح حداقل 2 ساعت
خواب وآسایش حداقل 8 ساعت
برنامه های متفرقه و کارهای پیش بینی نشده را می توان با استفاده از دفتر برنامه ریزی سازمان دهی
نموده و در زمان تعیین شده انجام داد با استفاده درست از دفتر برنامه ریزی دانش آموزان قادر
ا ست بدون داشتن نگرانی ویا پشیمانی به کارهای که دوست دارند بپردازد.
تعداد مشاهده
(2299)
نظرات
(0)